Rindu

Assalamualaikum…

Betul, siapa yang dah baca post saya yang terdahulu dia tentu tahu yang post RINDU ni tak ada dalam list bulan Januari. Ya, saya terpukau sendiri untuk tulis.

Malam, 1:38 pagi… Ups dah pagi pun. Saya tak boleh tidur lagi. Mata macam mengantuk tapi kepala duk berkhayal. Rindu…

Kadang-kadang kita memang akan teringatkan seseorang… susah nak jangka… Dan rindu tak terikat kepada individu yang kita sayang sangat. Kadang-kadang kita cuma teringat sebab memori, atau kisah lampau, atau hubungan dulu yang buat kita teringat dan kemudian merindu. Macam lagu Alyah…

Tak mungkin kerana sayang
Cuma kadang kala aku terkenang..

Begitulah, tiba-tiba teringat, terindu sangat. Mungkin rindukan senyuman dia, rindukan bau harumannya, rindukan gelak tawanya, rindukan candanya, rindukan pandangan matanya, rindukan suaranya…apa sajalah.

Itulah rindu. Dan saya harap, bila merindu, yang dirindu itu akan dapat merasai dan dia juga melayangkan rindunya pada kita, biar lewat angin lalu, biar lewat senyuman, berlebih-lebihanlah jika rindu disampai lewat doa.

I miss you to the moon and back. Only you!

Tinggalkan Jawapan

