tips@top: Jimat di Bazar

Assalamualaikum… Salam Ramadan semua.

Kebetulan kita di bulan puasa, saya nak berkongsi sedikit tips@top berjimat di bazar yang saya amalkan setiap kali Bulan puasa, daripada dulu sampai la ni…ha, la ni lah…

Sekarang ni ada jugak, tv3, tv9 dok buat yang sama. Guna cara yang sama…

Begini, bila setiap kali anda nak ke bazar, stanby duit belanja cukup-cukup saja… Saya sendiri selalunya bawa RM10 saja. Kemudian pandai-pandailah uruskan duit itu untuk belanja beli makanan anda di bazar…

Kalau saya sendiri, belanja bazar nilainya sama banyak untuk makan tengah hari, antara RM7 sampai RM10…  Saya uruskan duit belanja tu begini:

1. Makanan utama (berat) RM4
2. Air manis RM3
3. Kuih muih RM2

Jumlah keseluruhan RM9 dan bakinya RM1 bolehlah derma kepada peminta sedekah ( yang diyakini bukan penipu).. Untung-Untung mendapat rahmatNya dalam bulan penuh berkat, Ramadan. InsyaAllah.

Selamat berjimat!

Tinggalkan Jawapan

