Cari Hidup

Assalamualaikum…

Nak cerita sikit…

Daripada 20 Januari 2014, saya dah bertukar ke jabatan baru. Kerja lebih kurang sama, cuma lebih banyak ujian ‘kesabaran’ yang perlu dihadapi. Dah namanya makan gaji, saya terima walau saya tahu banyak suara ‘sinis’ di belakang. Huh!

Diri ini macam ‘chewing gum’, warna pink, perisa strawberi.

Satu hari nanti, saya tahu yakin bahawa rasanya akan hilang, bentuk berubah dan warnanya juga kepudaran sehingga akhirnya putih. Saya tahu lambat laun nanti tentu akan dilenyekkan pada ‘kertas buangan’, dibungkus dan sudahnya dibuangkan ke dalam tong sampah.

Lebih baik kalau dapat jadi coklat Cadbury, setidak-tidaknya “C” ke-6 ini dapat juga membawa kebahagiaan, merasai kasih sayang. Kan! Tengoklah iklan sayang…

Tinggalkan Jawapan

