Rindu-rindukanlah Diriku

Untuk penggemar slot TV3 pukul 7.00 – 8.00 malam, tentu biasa dengan lagu ni. Lagu ini sweet dan comel. Sesuailah untuk orang bercinta.

Saya sedang usaha dapatkan kod lagu ini untuk main ukulele saya. Aduiyyai… susah jugak main ukulele ni. Manalah tahu, kalau-kalau boleh buat surprise kepada insan tersayang (bila ada) nanti. Saya suka buat kejutan ni. Insya Allah.

Saya kongsikan pautannya di sini (klip video, siap lirik sekali):-

Encik Mimpi, penyanyi lagu ini memang merahsiakan dirinya. Dia pernah hadir konsert, tapi bertopeng. Tubuh dan suaranya hampir sama, menyerupai pelakon cerita bersiri Playboy Itu Suami Aku. Drama inilah yang mempopularkan lagu Rindukanlah ni… Tapi dari topengnya, saya rasa Encik Mimpi ni tampan orangnya, berlesung pipit. Penyanyi kelahiran Sarawak ni cuma berniat merahsiakan dirinya, sama seperti waktu dia mula berjinak-jinak dalam media sosial, blog dan Youtube dahulu — tu yang bertopeng tu!

Kalau pun dia, atau bukan dia…lagu-lagunya best dan boleh layan.

Tinggalkan Jawapan

