Aduyyai…

Assalamualaikum…

Astaghafirullah hala’zim. Entah syyaaiton mana yang merasuk hati dan minda hari ini. Deras sekali keluhan (tak berbunyi tapi bagai terdengar-dengar) — keluhan hati sangat.

Biasalah, bila menjelang PBAKL satu demi satu masalah, halangan dan cabaran yang mendatang. Heran  betul!

Semalam penat, sepanjang petang mencari buku di stor. Malamnya ‘appointment’ — tapi okay, saya belajar satu perkara di situ.

Hari ini lebih penat, ‘shooting buku’. Dari punggah, susun buku semua buat sendiri. Dengan buku yang tak cukup lagi, berkejar naik turun tangga nak mendapatkan buku. All by myself…sedih sangat saya rasanya.

12.15 tengah malam — saya masih dengan jurugambar.

Lebih memenatkan sebab kereta saya sedang dioperasi di workshop. Jadi nak balik nanti kena jalan kaki. Jadi saya decide, kalau habis lewat sangat saya lelap di office saja — risau pula nak berjalan kaki tengah malam ni.

Mengambil kata-kata pelawak Indonesia, Say Who, “untuk berjaya kita perlukan 3be. Pertama beUSAHA, kedua beDOA dan ketiga beCERMIN”

Jadi, dalam penat dan kepayahan melunaskan tanggungjawab ini saya ingin berdoa…

“Ya Allah Ya Tuhan ku, perMUDAHkan segala USAHA kami mencapai misi, KENTALkan semangat kami untuk terus BERJUANG mengatasi segala halangan yang mendatang. Ya Allah berkatilah USAHA kami ini demi syarikat yang menggajikan kami. Ya Allah jauhkan kami dari sifat LALAI, CUAI, LEKA. Ya Allah satukan kami agar TIDAK BERPECAH BELAH. Ya Allah, rahmatilah usaha kami ini. Aminn..

Pray_To_Allah_II_by_dietfotography

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s