Kalau Sudah Suratan II

(Nyanyi macam lagu Assalamualaikum – Jamal Abdillah)

Assalamualaikum…
Salam hamba, salam nak sambung cerita…
Moga anda suka, saya suka…
Semua suka…

Saya nak sambung cerita ‘Kalau Sudah Suratan I’ yang saya tak sudahkan sebab terlupa apa benda sebenarnya nak saya ceritakan.

Begini, sedari awal, waktu saya mahu bertukar kepada Blackberry (BB), saya memang sudah berkenan dengan Bold 4 9900. Tapi sebab saya bimbang kehilangan dan sebagainya… Jadi saya putuskan untuk pakai BB yang termurah – Curve.

Akibat kehilangan, akhirnya dua kali saya beli Curve (baru) dan sekali Bold 1 9000 (secondhand). Tapi selepas yang secondhand hilang, saya pasrah – sudah, I ols malas!

‘Bagai orang mengantuk disorongkan bantal’, saya ditawarkan BB Bold 4 9900 oleh Zini Boss, selepas telefonnya mengalami kerosakkan. Tawarannya hanya jelaskan bil repair telefon itu. Cuma RM600 – saya dapat telefon baik sedang harga pasarannya yang secondhand lebih kurang RM1,700.

BlackBerry_Bold_9900_02-580-90

Itulah… Kalau sudah suratan… Hahaahah..

Berkat pemberian orang, harap-harap kali ini tak akan hilang lagi.

Tinggalkan Jawapan

