Tenang Senang…

Assalamualaikum…

Kerap menonton drama bersiri Jepun. Saya rasa seditik terpengaruh olehnya. Budayanya, kesungguhan orang-orangnya, sopan santun dan kehidupannya mengagumkan. Untuk cerita cinta selalu ada watak kekasih yang tenang. Tenang maksudnya tidak cemburu, tidak mengongkong, nampak macam tidak ambil peduli (tapi sebenarnaya sentiasa mengendah dalam diam) dan yang penting patuh pada prinsip yang dipegang.

Ah, saya teringin nak jadi seorang yang ‘tenang’. Tak kocoh, tak gelabah, pun tak mudah marah dan melenting. Tentuk semua orang senang dengan saya. Jadi tak ada lagi yang akan melontarkan cemuhan tidak berasas kepada saya (lebih-lebih lagi di bilik mesyuarat). Itu kelakar. Tapi lebih kelakar, kalau saya senyap dua tiga orang rakan akan bertanya sama ada sesuatu telah berlaku, saya sedih ke, sakit ke, sebab jarang sangat saya senyap.

Saya nak jadi orang yang tenang.

Tinggalkan Jawapan

