Kalau Dah Tak Suka…

Assalamualaikum…

Saya sedang tengok drama ‘Teh Tarik Kurang Manis’ lepas balik dari makan-makan… Makan sate!

Ni nak satu pepatah kawan saya, “orang kalau tak suka, ko buatlah air untuk dia hari-hari…takdenya ubah…” ahak..ahak, kelakar sangat.

Tapi teringat, dulu saya selalu buatkan air ‘nescafe’ untuk Boss lama saya. Setiap hari, dia macam boleh mati kalau tak dapat nescafe. Nescafe special untuk dia, nescafe lebih sikit dan susu hanya guna FnN saja. Tapi lepas dia punya PA sendiri, PAnyalah yang buat. Siap boleh tarik-tarik lagi. Saya tak tahu buat begitu.

Bila tak bekerja dengannya, saya jarang sekali minum nescafe. Malah tak minum langsunglah. Tak tahu kenapa…

 

Jom nyanyi lagu ni…

Jangan di pagar nyior yang condong,
Buahnya jatuh di laman orang,
………. ………. ………. ……….,
………. ………. ………. ……….
(lengkapkannya sendirilah, dua baris awal saja saya tau)

Tinggalkan Jawapan

