Roda Sedang Berputar

Saya tidak tahu keputusan yang saya buat betul atau sebaliknya. Tapi hati saya ‘kuat’ dengan apa yang saya percaya!

Saya menghadiri ceramah hijrah semalam, ‘Hijrahlah: Anda akan terserlah’ daripada point yang diberi Ustaz itu, penghijrahan itu perlu kepada sesuatu yang membawa kebaikan.

Ambil kisah ini yang dikisahkan oleh KIja (ntah bila saya pun tak ingat)… Tentang seorang isteri yang punya seorang suami yang baran dan suka memukul. Kerana katanya dia sayangkan suaminya, kasihkan suaminya dan tak mahu keluarganya hancur, dia bertahan sahaja. Dia redha, setia dan taat seumur hidupnya. Dia akan ke Syurga.

Jika dia benar sayangkan suaminya, kasihkan suaminya dan mahu keluarganya bahagia, dia boleh berusaha merubah keadaan itu. Mungkin dia boleh berbincang dengan suaminya, atau mengajak suaminya berjumpa kaunselor, atau membantu suaminya mengurangkan tekanan atau apa-apalah. Agar dia nanti ke syurga berteman, dengan suaminya yang sempat berubah. Dia memang benar sayang dan kasihkan suaminya itu.

Roda sedang berputar sekarang.

Tinggalkan Jawapan

