Sibuk

Beberapa kali saya mendengar Big Boss beritahu, “lebih baik sibuk kerja daripada sibuk mencari kerja..” Betul!

Kerja mencari kerja ini memanglah kerja yang sangat payah. Terutama pada yang tak pernah menghantar resume ke tempat lain selama bekerja. Akui saya memang tak pernah memohon kerja lain selama di ITNM – selalunya KYong atau kawan-kawan yang ‘arrange’kan. Dan bila dipanggil untuk temuduga, saya akan menolak. Kerana tidak ada yang saya kejarkan?

Saya fikir gaji yang banyak bila beralih ke syarikat lain tak membahagiakan saya pun – saya bekerja bukan kerana duit semata-mata. Saya percaya kesetiaan kepada satu-satu organisasi itu lebih penting. Jatuh dan bangun organisasi itu didokong oleh insan-insan yang setia dibelakangnya. Saya yakin itu adalah salah satu bentuk amanah Tuhan kepada manusia.

Doakan yang terbaik ya…

Tinggalkan Jawapan

