Hujung Tahun Ini

Salam hari terakhir Syawal…

Usai mengendalikan lawatan pelajar UIAM ke pejabat. Rombongan ini lebih kecil daripada yang biasa – hanya 16 peserta dan dua orang pensyarah pengiring.

Cerita pasal hujung tahun – sama saja seperti tahun-tahun lalu. Hujung tahun adalah masa sibuk untuk saya dan beberapa rakan lain.

Kebanyakkan syarikat memilih hujung tahun sebagai masa ‘senggang’ untuk ber’family day‘ atau berpesta ‘gala dinner‘, namun untuk saya dan rakan sekerja hujung tahun adalah masa untuk berkerja lebih keras mengusahakan projek. Hujung tahun kebiasaannya kami akan lakasanakan projek yang lebih ‘heavy‘.

Walaupun saya tidak berperanan besar tapi saya patuh akan amanah yang ditentukan untuk saya. Insya-Allah. Semoga semuanya berjalan lancar.

Sudah menjengah bulan Oktober, saya sepatutnya sudah mula bersedia untuk tahun hadapan. Malangnya kesibukkan tugas membataskan saya daripada membuat persiapan. Saya berdoa agar punya sedikit kelapangan untuk mempersiapkan diri. Ya-Allah permudahkanlah langkah ini… =)

Tinggalkan Jawapan

