Habis? Bukan, kita baru mula!

Selesai sudah Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2010 pada 28 Mac lalu. Mungkin ada teman-teman yang telah menarik nafas lega – mengikut tahun-tahun terdahulu, PBAKL adalah antara perkara paling besar yang kami kerjakan. Namun untuk staf di jabatan saya – haruslah diketahui bahawa kita baru bermula dan banyak lagi yang akan kita kerjakan.

Bila berbual dengan Cik Puan Boss siang tadi, semacam saya di’inject’ dengan semangat baru… Bukanlah kata-kata Cik Puan Boss membomoh atau memukau saya, cuma projek-projek yang disebutnya buat saya teruja. Bayangkan ‘kota buku’, ‘terjemahan rakyat’, ‘hang tuah’, ‘frankfurt’..bla..bla..bla..bla..bla..bla.. semua itu cukup mengujakan – tapi, bukan saya yang buat semua ni.

Selalunya peranan saya sangat kecil. Sedikit menyedihkan, tapi biarlah… mudah-mudahan yang kecil itu berhasil baik. Dan doa saya agar suatu hari nanti, yang kecil itu akan bertukar besar. =)

Tinggalkan Jawapan

