CHOCOLATE

Lamanya saya tidak menyiarkan sesuatu di laman blog kesayangan saya ni. Saya fikir, mungkin saya dah kehilangan pembaca. Yalah dah lama tak update story. Kepada yang mesih setia, terima kasih. 

Beberapa minggu lalu, seorang rakan bertanya… adakah makanan mempengaruhi mood atau perasaan seseorang?

Yup, tentu sekali! Saya pernah terbaca beberapa tahun dulu ada kajian daripada saintis barat mengenai ‘cokelat’. Hasil kajian itu, orang yang gemar mengambil atau makan coklat lebih ceria dan gembira atau dalam erti kata lain, mood ‘pemakan’ coklat ni dalam keadaan normal la… Mendengar penjelasan saya tu, kawan saya terus bercadang belikan coklat untuk isterinya.

Hujung minggu itu, saya terbaca lagi mengenai coklat di akhbar Sinar Harian, coklat dapat mengurangkan stress. Pengambilan coklat bagi orang yang stress, menjadikan seseorang individu lebih tenang dan rasional.

Tinggalkan Jawapan

