PUTUSKAN SAJA PACARMU (ST 12)

Tajuk lagu ini sebenarnya ialah Putuskan Saja Pacarmu atau lebih dikenali dengan PUSPA. Bagi mereka2 yang gemar mendengar lagu2 dari negara jiran, lagu ini tak kurang sedapnya. Melodinya ala-ala lagu zaman kumpulan Spoon, Spin dan EYE. Liriknya pula sempoi dengan ayat jelas kepada maksudnya. Lagu ini disampaikan oleh kumpulan ST 12 yang sekarang mula mencipta nama di negara kita. Sekali dengar lagu ni memang sedaplah, melodinya memang rentak melayu jiwang santai, tapi dua kali dengar sambil hayati liriknya… memang kelakarlah…

 

Kau gadisku yang cantik
Cuba lihat aku di sini
Disini ada aku yang cinta padamu

Kau gadisku yang manis
Cuba lihat aku disini
Di sini ada aku yang sayang padamu

Walau kutahu bahwa dirimu
Sudah ada yang punya
Namun kan kutunggu sampai kau mau

Jangan, jangan kau menolak cintaku
Jangan, jangan kau ragukan hatiku
Ku kan selalu setia menunggu
Untuk jadi pacarmu

Jangan, jangan kau tak kenal cintaku
Jangan, jangan kau hiraukan pacarmu
Putuskanlah saja pacarmu
Lalu bilang i love you padaku

Walau kutahu bahwa dirimu
Sudah ada yang punya
Namun kan kutunggu sampai kau mau

 

*pernah beberapa kali saya nyanyi lagu ni masa kuar dengan kengkawan, tapi diorang tak leh reconize lagu ni. Sapa salah ni, lagu saya ke suara saya?

Tinggalkan Jawapan

