‘AYAHDA’ KONON!

 

Pagi-pagi lagi saya dah tiba ke bilik yang disediakan untuk kumpulan Pegawai Penyelaras Aduan. Kosong, belum ada yang sampai lagi atau mungkin semua berada di café untuk bersarapan. Saya pun angkat kaki ke café – harap janganlah menu nasi lemak, jemu dan tak sedap langsung!

Fuhh… sempat tarik nafas lega – tak Nampak kelibat ‘Ayahda’. Semoga Tuhan akan sentiasa menyelamatkan saya! Nampaknya menu pagi ini sama dengan semalam, nasi lemak lagi. Saya memilih untuk makan roti sahaja. Lupa pulak nak ambil air – tetiba ada tangan letakkan kopi di sebelah piring roti saya. Saya ucap terima kasih dan pandang si pemberi air kopi tersebut. Alamak, ‘ayahda’! Abislah aku…

Dia beri salam dan duduk disebelah. Saya bangun untuk ambil air, saya kata saya teringin minum fresh oren – supaya tak nampak sangat saya menolak pemberiannya. Saya layan dia lebih kurang je… Malas, nanti dia fikir lain pulak. Silap2 nak tumpang balik pulak! Bukan boleh harap…

Tinggalkan Jawapan

