SUNYINYA… RINDU LAK!

Hari ini 17 November 2008 (Isnin), hari yang paling membosankan. Hari ni lebih sunyi dari semalam dan kelmarin. Kenapa? Ntahlah, saya pun tak pasti juga… sampailah K.Yati beritahu saya, “sunyi kerana orang yang selalu ‘mengacau/mengganggu/membuli/etc’ tak ada bersama-sama kita – sebab tu kita akan rindukan dirinya dan usikannya”!

Peh… tak mungkinlah saya rindukan boss (kebetulan sedang EL kerana menghantar ibunya membuat pemeriksaan kesihatan). Walaupun boss ada pengaruh yang besar dalam pergerakan seharian saya (waktu bekerja) tapi tidaklah sehingga saya boleh berasa boring kerana ketiadaannya…

Tapi mungkin juga ada betulnya. Bila boss tak ada, jadi lawak-lawak bodoh dan lucah tak kedengaran langsung. Jerit pekik memanggil saya pun tak ada. Dan yang paling penting tak ada orang lain yang boleh cakap se’merepek’ dia. Kalau anda rindukan boss anda, mungkin ada sesuatu yang menghiburkan yang dibuat sehingga menyenangkan anda. Betul tak?

Jadi hargai dan sayangi boss anda! Tapi jangan tunjuk sangat kat dia, nanti boss anda akan ada perasaan ‘PERASAN’… hampeh, nate tu dak buleh cayo!

Tinggalkan Jawapan

